Inbraak beveiliging
in het Noorden.

Wij beveiligen je woning, kantoor, winkel of gebouw.

 Hieronder een aantal zaken waar je rekening mee moet houden.

1. Het alarmsysteem.

Een belangrijk onderdeel van je inbraakbeveiliging is het alarmsysteem. Het type alarmsysteem dat geschikt is voor je bedrijf hangt af van de risicoklasse. In risicoklasse 1&2 is het mogelijk te werken met een draadloos systeem. De installatie hiervan gaat sneller en daardoor zijn de kosten lager. In hogere risicoklassen (3&4) is het nodig gebruik te maken van een bedraad systeem.

Vraag en antwoord.

Wat is mijn "risicoklasse"?

Je risicoklasse is o.a. gebaseerd op de attractiviteit van goederen. De klassen varieren van 1 t/m 4. 

Is er geen eis vanuit de verzekering, maar wil je je woning of bedrijf gewoon graag beter beveiligen? Dan hoef je je geen zorgen te maken over de risicoklasse.

Is dit wel het geval, dan heeft de verzekeraar je misschien al laten weten welke klasse van toepassing is. Daarnaast kun je ook zelf eenvoudig je risicoklasse berekenen met behulp van de VKRI tool.

Welk merk alarmsysteem adviseren jullie?

Dit kan per situatie verschillen. Voor veel midden en kleine bedrijven is een systeem van Ajax een mooie oplossing. Het draadloze systeem van Ajax heeft een grade 2 certificering, en een bedraad systeem een grade 3 certificering.

Voor grootzakelijke oplossingen of wanneer de situatie vraagt om de hoogste kwaliteit, kan het zijn dat we een ander merk adviseren zoals Honeywell.

2. Wel of geen camera's.

Het plaatsen van camera’s is vaak geen vereiste.  Dus wil je  de kosten zo laag mogelijk houden maar wel voldoen aan een verzekeringseis, dan kun je ervoor kiezen de camera’s achterwege laten. Toch zijn er situaties waarbij inzet van camera’s een goed idee is. Tijdens een vrijblijvende kennismaking op locatie geven we advies over de mogelijkheden.

Vraag en antwoord.

Zijn de camera's compatibel met het alarmsysteem?

Dit hangt af van het soort camera. Hikvision camera’s zijn weer te geven in de app van Ajax. 

Wat kan ik verwachten tijdens een adviesgesprek?

Hierbij komt er een specialist bij je langs op locatie. We doen een rondje door het gebouw zodat we gericht advies kunnen geven. 

Een adviesgesprek is vrijblijvend. Neem contact op via deze pagina of whatsapp zodat we een afspraak kunnen inplannen.

3. Organisatorische & bouwkundige maatregelen.

Om te voldoen aan een verzekeringseis moet er vaak ook worden voldaan aan enkele organisatorische en of bouwkundige maatregelen. Het kan bijvoorbeeld noodzakelijk zijn een slot te vervangen of een kluis te verankeren. Bij Unit4security kijken we naar het geheel en nemen ook bouwkundige werkzaamheden uit handen. 

Vraag en antwoord.

Zijn bouwkundige maatregelen altijd noodzakelijk?

Nee, dit is afhankelijk van de risicoklasse en hangt daarnaast samen met andere getroffen maatregelen. Tijdens een adviesgesprek kijken we samen naar de mogelijkheden.

4. Terugkerende kosten. (Meldkamer, alarmopvolging, onderhoud en data.)

Tot nu toe hebben we het voornamelijk gehad over éénmalige investeringen. (Alarmsysteem, Camera’s en bouwkundige maatregelen.) Maar afhankelijk van de gestelde eis kan het noodzakelijk zijn om ook een meldkamer abonnement en of alarmopvolging te regelen. Houd ook rekening met de jaarlijkste kosten voor onderhoud en eventuele data kosten voor de sim-kaart die in het alarmsysteem zit.

Vraag en antwoord.

Wat doet een meldkamer?

Zodra het alarm afgaat, komt het signaal binnen bij een meldkamer. De meldkamer neem hierop actie en belt 

De meldkamer staat 24/7 paraat om actie te ondernemen wanneer het alarm afgaat.

Unit4security werkt samen met de meldkamer van Alert-Group. Een abonnement is hiervoor af te sluiten via unit4security.

Wanneer het alarm afgaat en de melding bij de meldkamer binnenkomt zal de centralist contact opnemen met een contactpersoon/ beveiligingsbedrijf/ de politie of een combinatie hiervan.

Hoe werkt alarmopvolging?

Zodra de melding via de meldkamer bij unit4security binnen komt zal een surveillant poolshoogte gaan nemen op de locatie. Op deze manier wordt er opvolging gegeven aan het alarm.

Vervolgens ontvang je een rapportage van de constateringen en de verrichte acties. Op deze manier heb je er dus zelf geen omkijken naar wanneer het alarm afgaat.

Stel je vragen

Steven Goos

Steven Goos

Klant Support – 06 4222 44 67

steven@unit4security.nl

Vraag en antwoord.

Zijn jullie VEB erkend?

Ja, Unit4security is a VEB-goedgekeurd installatie bedrijf.

Zowel een VEB-erkend beveiligingsbedrijf als een BORG-erkend beveiligingsbedrijf werken overeenkomstig de VRKI en geven consumenten vakkundig advies over alle beveiligingsvraagstukken. Verzekeraars accepteren beveiligingsbedrijven die volgens de VRKI beveiligen. – Bron VEB.nl

Wat is jullie werkgebied?

Wij komen vrijblijvend bij je langs voor een adviesgesprek in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe. 

Kan ik een bestaand alarmsysteem upgraden?

In veel gevallen is het mogelijk je alamsyteem te upgraden met behoud van de huidige sensoren/camera’s.

Zo heb je wel het gemak van een modern alarm-systeem met app, maar niet de investering van een volledig nieuwe set.

Neem contact op voor meer informatie.

Krijg ik na oplevering een certificaat welke ik aan mijn verzekeraar kan laten zien?

Ja, u ontvant na oplevering een VEB beveiligingscertificaat of VEB opleverbewijs.

Is het mogelijk om gespreid te betalen?

Dit is in veel gevallen mogelijk in overleg. Neem contact op voor meer informatie. 

Plan een
adviesgesprek

Tijdens een vrijblijvend advies gesprek kijken we samen naar de huidige situatie en bespreken we hoe je aan de vereisten kunt voldoen. Vul het formulier in of maak een afspraak via Whatsapp.